Storm -En tankedump

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

En rejält MANLIG näs-pudring plus flera chico-lichious-moments..

Av storm - 6 december 2009 23:11

Jag ljög, detta borde vara mitt sista chicopass! hmm..

  Så här gör man för att tömma bajs nere i pooh-lane  förresten:

Stanna tåget (rätt viktigt) vid en tömningspost.

Leta upp en sån här slak slang:

Stoppa den här:

(X40)

Eller här:

(X2)

Sedan tryck på nån knapp:

Då tänds en rolig lampa:

Vilket innebär att tömningen påbörjas.

Har man tråkigt kan man alltid spana den lilla acrylplaströrsnutten för att se vilka bääd doos som passerar:

Idag var det nog mest flytande krejer..

Dom som jobbar på shitstreet får ett toklass med sprutor varje år, dom är aldrig sjuka!

--

Dom har ont om folk idag, jag får flänga än hit, än dit för att hinna spola alla toaletter, hänga koppel, kolla gaveldörrar och starta ATC på en mängd tåg.. Till slut är jag så hungrig att jag håller på att krevera, passande nog får jag då gå och äta lunch middag. Kvällen fortskrider i samma tempo fast nu har jag ett annat problem, jag behöver göra pappersarbete, besöka tryckeriet osv.. Det är självklart då som konsekvenserna av dagens kontaktledningsras börjar kännas i depån med tåg som plötsligt står lite överallt på Cst. Jag kastar mig i en taxi samtidigt som jag försöker skrapa fram ett lämpligt tågnummer för det tåget jag skulle köra ut till Hgl. Jag meddelar tågledaren numret på min favoritskrivare på Cst, ber honom skicka min körplan dit medans jag skiter stopp i toan pudrar näsan. Är det bara jag som tycker att dom där nya snålspolande toaletterna är på tok för klena för en rejält manlig näs-pudring? Hmm igen..  

Kommer till slut upp till plastkontrollen igen för att få konstaterat att mina tjänster inte längre behövs. På min väg hemåt passerar jag fikarummet där någon precis fått reda på något om någon urspårning! Jag utbrister något om dålig hörsel och smiter ut bakvägen.. pust..

Har däremot hört något om Gävle imorgon, hmm..

 
 
Ingen bild

Axel

7 december 2009 11:58

Här är mycket skitsnack.

Men jag njuter

 
Ingen bild

Mattias

7 december 2009 19:15

Skrapa fram? Får du tågnummer meddelat per trisslott eller??

 
storm

storm

8 december 2009 13:32

Roligt:)
pja, trislottsidén ÄR inte så tokig. har väl lika stor chans att få fram ett vettigt tågnummer på DET sättet:)

http://storm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av storm - 19 juni 2015 10:43


Hej kära blogg, har inte skrivit här på väldigt länge. Livet tenderar att komma i vägen. Jag läste en annan blogg via Facebook som tog upp en tråkig del av lokförarnas vardag; påkörningar. (https://lokforaren.wordpress.com/2015/06/18/trots-traged...

Av storm - 27 september 2013 22:44


Första körpasset på en månad säger du? ..här kommer en bild på en silverfisk i alla fall.. ...

Av storm - 22 augusti 2013 10:01


Trångt i bajset idag.. (Edit, bild)

Av storm - 22 augusti 2013 09:55

Trångt i bajset idag.. [Bild]

Av storm - 13 augusti 2013 12:57

Andra dagen efter semestern och Falunvarv med silverfisk, vad kan gå fel.. dagen innan lyckades jag att byta alla lösenord utan att behöva ringa helpless en enda gång, tänk! Multade isär två gråsuggar utan att det började rulla/brinna eller liknande...

Om mig, som sådan:


Det är dumt att inte klaga..

Spennande lokfrågor:

27 besvarade frågor

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Nyss:

Arkivet

Kategorier

Länkarnas avd.

Sadistiska stencilbyrån säger:

Begreppsförklaring, typ:

Tkl: Tågklarerare, en lirare som sitter framför en dataskärm och lägger tågvägar, ibland svarar han/hon i telefon. Kallas även för "fjärren".
Fjtkl: Samma, fast längre bort liksom..
JTF: Jätteviktig trafik föreskrift! ..NEJ! det var nåt annat, ja.. nåt om järnväg, typ.. Det är en bok som är en bestseller bland lokförare, kan man säga! På den gamla onda tiden hette den SÄO och framkallde lokförarångest en gång per år..
Cst: CentralStationen, Stockholm Centralstation, ja du fattar..
Nbt: Norra bantorget, Norra banantrollet, C-gruppen också kallat. kärt barn o allt det där. Här sköts lastning av mat, viss briefing av tågpersonal och sista-minuten klargöringar/vattentryckningar av tåg.
Ke: Karlberg, här vänder vi tåg som kommer söderifrån och ska avgå söderut (typ), aldrig undrat varför det ofta står en massa tåg under tunnelbanebron?
SMS: Seriell Multipel Styrning. En utrustning som medger att man kan styra ett lok från ett annat lok via UIC-kabeln.
UIC: Union Internationale des Chemins de Fer, det internationella järnvägsförbundets standard för datakommunikation på tåg (tack herr gods/lokskada).
Blankett 21: En blankett som ovan nämnda (fj)tkl kan diktera. Den medger, bland annat, att man kan köra förbi en röd signal vid växelfel odyl.
FIS: Felindikeringssystemet, ett något åldrat system som samlar in information från olika sensorer i maskinrummet. Om något "pajar" kommer det annonseras i denna monokroma tvåradiga datordisplay.
Sth: Största tillåtna hastighet, fattar ju vem som helst! Lite småviktigt att hålla reda på i tågbranchen..
DDU: Damn Distracting Utensil! Sade jag det där högt?! Eller, mja det var inte rätt! Dalek-Directed Undoing ska det vara! Hmm.. vänta nu.. Nej. Det är nån X40-grej, fråga inte så dumt!
Matarledning: En genomgående luftledning som förser vagnarna med luft till bromsar, dörrar och ev toaletter. Den håller ett tryck på en miljon Pascal! Mycket farlig! Godståg har generellt inte denna ledning utan sköter luftmatningen via:
Huvudledning: En genomgående luftledning som generellt håller 500 Kpa, alla tillkopplade vagnar har en styrventil som känner av trycksänkningar på denna ledning och tillsätter bromsen beroende på grad av detta. Systemet är i stort sett idiotsäkert eftersom ett brott på ledningen(läs "spontan frånkoppling") innebär en ovillkorlig tvärnit för tågets alla (i den situationen) delar.

Innehållsdeklaration:

 


Ovido - Quiz & Flashcards