Storm -En tankedump

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

outliggerstajlen

Av storm - 8 februari 2009 12:28

Sjukad till onsdag... suck.. Nog för att det kan vara skönt å slöa men..

Ska väl till läkar'n på tisdag, eventuellt skickar han mig då till fältskären som ska stoppa en skalpell i halsen på mig. hmm..

Satte på mig mina vanliga brallor, drog åt bältet. Kändes att dom satt dåligt så jag drog åt bältet till det innersta hålet. Dom åker av! Jag ser förfan ut som en tjugo år för gammal såndär förra-veckans-trendgrabb med decimeterspalt kalsong, snubblandes på brallorna som måste hållas upp hela tiden a´la outliggerstyle!

Och det är mest muskler som försvunnit så jag kan inte rekommendera detta som nån sorts radikal bantningsgrej!

frukost..

 
 
Ingen bild

Godsskada

8 februari 2009 19:45

Hoppla! Är det Halsfluss Grandioso det rör sig om? Krya på dig i alla fall!

Sedan: Hur vet man att två godsförare har det alldels för tråkigt? De sätter sig vid varsin dator, drar igång SIFO, gräver fram några fönstertåg och börjar läsa högt för varandra och garva åt rishögarna SJ AB skramlar runt i... :-P

Vi kunde inte bestämma oss för vad som var värst, ett genomsnittligt X2-sätt eller en X3-3, men F8 fick en del motion.

Jag fick i och för sig äta upp en del av min munterhet senare på natten, när jag låg på rygg under en Rc i regnet och knackade bort valda delar av bromsrörelsen som hade skrynklats till av en hänsynslös älg-årskalv och trasslat in sig i i stort sett allting. Jag kom ihåg att slå av ATC:n innan jag kröp under i alla fall, så jag fick åtminstone ingen solbränna och huvudvärk efteråt.

/Godsskada

 
Storm

Storm

8 februari 2009 21:26

Ahh.. SIFO is da shit!
Säger bara en sak: fikavagn!!
men X3? A-train?
Längtar tillbaka till jobbet.. Ska till Götet i slutet på veckan, skaru me? men det blir ju en såndär fönstervagn förstås:)

http://storm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Godsskada

9 februari 2009 09:25

X3-3?
Jag får skylla på tillfällig sinnesförvirring. Jag menade förstås en X40-3!

Jag måste erkänna att fönstertågen är rätt så bra att ha när man skall åka pass någonstans. Det är trots allt en smula bekvämare att åka i en passagerarvagn än att skramla fram i en Hbis...

Det finns faktiskt några riktigt gamla täckta godsvagnar kvar som har kvar fästen för montering av hästspiltor invändigt och märkningar med hur många soldater respektive hästar som kan lastas i dem för den händelse att Stormakt Röd skulle komma på oväntat besök. De ser inte heller bekväma ut!

/Godsskada

 
Storm

Storm

9 februari 2009 10:24

usch X40.. men nu fungerar dom någotsålunda iallafall..
Står ett par fina gamlingar i Falun, sen har ju SkÅj ett par tre roliga nere i Hgl..

http://storm.bloggagratis.se

 
Joakim

Joakim

10 februari 2009 12:36

Äsch, SIFO listorna på X40n är oftast överdrivna deluxe, mest gamla fel som står med av konstiga garantiskäl på något vänster, det som är riktigt läskigt, rysare utan dess like, är att få ut en SIFO lista som bara täcker en halv sida, då VET man att nåt kommer skita sig! ;-)

http://www.ewenson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av storm - 19 juni 2015 10:43


Hej kära blogg, har inte skrivit här på väldigt länge. Livet tenderar att komma i vägen. Jag läste en annan blogg via Facebook som tog upp en tråkig del av lokförarnas vardag; påkörningar. (https://lokforaren.wordpress.com/2015/06/18/trots-traged...

Av storm - 27 september 2013 22:44


Första körpasset på en månad säger du? ..här kommer en bild på en silverfisk i alla fall.. ...

Av storm - 22 augusti 2013 10:01


Trångt i bajset idag.. (Edit, bild)

Av storm - 22 augusti 2013 09:55

Trångt i bajset idag.. [Bild]

Av storm - 13 augusti 2013 12:57

Andra dagen efter semestern och Falunvarv med silverfisk, vad kan gå fel.. dagen innan lyckades jag att byta alla lösenord utan att behöva ringa helpless en enda gång, tänk! Multade isär två gråsuggar utan att det började rulla/brinna eller liknande...

Om mig, som sådan:


Det är dumt att inte klaga..

Spennande lokfrågor:

27 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Nyss:

Arkivet

Kategorier

Länkarnas avd.

Sadistiska stencilbyrån säger:

Begreppsförklaring, typ:

Tkl: Tågklarerare, en lirare som sitter framför en dataskärm och lägger tågvägar, ibland svarar han/hon i telefon. Kallas även för "fjärren".
Fjtkl: Samma, fast längre bort liksom..
JTF: Jätteviktig trafik föreskrift! ..NEJ! det var nåt annat, ja.. nåt om järnväg, typ.. Det är en bok som är en bestseller bland lokförare, kan man säga! På den gamla onda tiden hette den SÄO och framkallde lokförarångest en gång per år..
Cst: CentralStationen, Stockholm Centralstation, ja du fattar..
Nbt: Norra bantorget, Norra banantrollet, C-gruppen också kallat. kärt barn o allt det där. Här sköts lastning av mat, viss briefing av tågpersonal och sista-minuten klargöringar/vattentryckningar av tåg.
Ke: Karlberg, här vänder vi tåg som kommer söderifrån och ska avgå söderut (typ), aldrig undrat varför det ofta står en massa tåg under tunnelbanebron?
SMS: Seriell Multipel Styrning. En utrustning som medger att man kan styra ett lok från ett annat lok via UIC-kabeln.
UIC: Union Internationale des Chemins de Fer, det internationella järnvägsförbundets standard för datakommunikation på tåg (tack herr gods/lokskada).
Blankett 21: En blankett som ovan nämnda (fj)tkl kan diktera. Den medger, bland annat, att man kan köra förbi en röd signal vid växelfel odyl.
FIS: Felindikeringssystemet, ett något åldrat system som samlar in information från olika sensorer i maskinrummet. Om något "pajar" kommer det annonseras i denna monokroma tvåradiga datordisplay.
Sth: Största tillåtna hastighet, fattar ju vem som helst! Lite småviktigt att hålla reda på i tågbranchen..
DDU: Damn Distracting Utensil! Sade jag det där högt?! Eller, mja det var inte rätt! Dalek-Directed Undoing ska det vara! Hmm.. vänta nu.. Nej. Det är nån X40-grej, fråga inte så dumt!
Matarledning: En genomgående luftledning som förser vagnarna med luft till bromsar, dörrar och ev toaletter. Den håller ett tryck på en miljon Pascal! Mycket farlig! Godståg har generellt inte denna ledning utan sköter luftmatningen via:
Huvudledning: En genomgående luftledning som generellt håller 500 Kpa, alla tillkopplade vagnar har en styrventil som känner av trycksänkningar på denna ledning och tillsätter bromsen beroende på grad av detta. Systemet är i stort sett idiotsäkert eftersom ett brott på ledningen(läs "spontan frånkoppling") innebär en ovillkorlig tvärnit för tågets alla (i den situationen) delar.

Innehållsdeklaration:

 


Ovido - Quiz & Flashcards